[LHC] Distancia máxima para ligação de Sensores

Thiago Marinello thiago at marinello.eng.br
Mon Nov 27 19:23:54 PST 2017

Verifique o datasheet dos componentes, possivelmente tem as
informações que você precisa.

Por exemplo, no caso do DHT22, na página 3 do documento disponível em
http://img.filipeflop.com/files/download/Datasheet_DHT22_AM2302.pdf
esta escrito:

"""
Special instructions of the single-bus communication

1. Typical application circuit recommended in the short cable length
of 30 meters on the 5.1K
pull up resistor pullup resistor according to the actual situation of
lower than 30 m

2.With 3.3V supply voltage, cable length shall not be greater than
100cm. Otherwise, the line voltage drop will lead to the sensor power
supply, resulting in measurement error
"""

Verifique para os outros componentes que estiver usando.

__
 Thiago Marinello
 +55 19 992 480 860